אז מה זה פילאטיס, או – מה זה פילאטיס בעיני?

שמה המקורי של שיטת הפילאטיס הוא Contrology, ולא בכדי.
זאת מפני שפילאטיס היא אמנות תרגול השליטה בגוף – אימון גופני לגוף ולנפש.

פילאטיס (Pilates) היא שיטת תרגול, אימון גופני לגוף ולנפש. שיטה זו פותחה ע"י ג'וזף פילאטיס, ותועדה לראשונה בספרו המפורסם – Return to life through Contrology.

השיטה מבוססת על 34 תרגילי בסיס, דרכם פילאטיס מלמד את דרך החשיבה והשליטה בתנועות הגוף בעת התרגול. חלק מפילוסופיית הפילאטיס היא ש"פעילות גופנית היא הדרישה הבסיסית לתחושת לאושר". לכל מי שעושה ספורט – על מנת להשיג תוצאות יעילות במינימום פציעות, יש חשיבות מכרעת לשילוב הפילאטיס כחלק מתוכנית האימונים.

לשיטה 6 עקרונות חשובים המשתלבים זה בזה בעת התרגול: ריכוז, שליטה, מרכז, זרימה, דיוק ונשימה.

  • ריכוז: הריכוז הוא המודעות שבה אני נמצא בזמן מסוים במקום מסוים, ואני מתרכז בפעולות אותן אני עושה.
  • שליטה: השליטה היא המודעות לתנועות הגוף. תוצאת השליטה היא שמערכת העצבים (=המוח) עובדת בסנכרון עם תנועות הגוף, ומתייעלת על ידי הרצף באימונים.
  • מרכז: מרכז הגוף הם שרירי ה-"Core". בפועל אלה כל מה שנמצא בין חוגרת הכתפיים לאגן. הידיים והרגליים משפיעים על מנופי התנועה.
  • זרימה: הזרימה היא החיבור בין התנועות בכל תרגיל וגם במעברי התרגילים. הזרימה חיונית ומספקת הנאה רבה.
  • דיוק: אחת מהמטרות החשובות בפילאטיס היא שיפור הדיוק המקדש את השליטה המירבית בכל תנועה ואיבר ומקדם את עניין המודעות הגופנית והתנועתית.
  • נשימה: נשימה היא הפעולה הראשונה והאחרונה של החיים, ולכן חשיבותה הרבה כחלק בלתי נפרד מתרגול הפילאטיס. מעל הכל חשוב ללמוד לנשום נכון, ובפועל: שימוש נכון בנשימה מקל ומייעל את התנועה. שימוש נכון בכל איברי הנשימה חיוני לאיברים הפנימיים ולמיצוי מלא של פעולת הריאות.

אז למי מיודעת השיטה?

לכולם! כולם צריכים לזוז ורצוי לזוז נכון ובהתאמה אישית. ובכל זאת, השיטה נולדה במאה הקודמת ונועדה בעיקר לשיקום פציעות תחילה לרקדנים שנפצעו. במרוצות השנים הבינו שהשיטה מתאימה לטיפול במגוון סוגי פציעות:

  • כאבי גב ופריצות דיסק
  • שיקום אחרי פציעה בשילוב טיפולי פיזיותרפיה
  • כחלק מטיפול בבעיות אוטואימוניות
  • בעיות פרקים ומפרקים
  • כאבים באופן כללי: צוואר, כתפיים, ברכיים ועוד
  • מצבי דיכאון כתוצאה מפציעה / מחלה / הגבלה תנועתית
  • נשים בהריון והכנה להריון
  • כל תופעות הלוואי הנובעות מאורח החיים היושבני

כחלק מיתרונות הפילאטיס, ניתן למנות:

  • שיפור טווחי התנועה בכל המפרקים
  • התארכות השרירים > הפחתה משמעותית של כאבים בכל הגוף
  • שיפור שליטה בשרירים > שיפור הרגלי התנועה ביומיום ושיפור יציבה (הליכה, התכופפות, ישיבה)
  • שיפור שיווי המשקל
  • ועוד כל כך הרבה…

בהמשך יצאו פוסטים נוספים בבלוג שיתארו את התועלת של שיטת הפילאטיס לסוגי הפעילויות ופציעות.

After 10 sessions you'll feel a difference.
After 20 sessions you'll feel a difference.
After 30 sessions you'll have a new body

Josef Pilates

המינוי התקבל!

יש לבדוק את האימייל שלך ולאשר את הרישום לניוזלטר.

תוכלו להקליד כאן שאלה על תוכן הפוסט, ונשמח לענות☺️

he_ILHebrew
en_USEnglish he_ILHebrew
Open chat
צריכים עזרה?
היי👋
איך נוכל לעזור?